woensdag 8 juli 2009

eerste dagen...

Oke hier de eerste update op mn blog vanuit Amerika!
De vlucht over de ocean was echt geweldig, businessclass is gewoon fantastisch. Ik snap nu ook helemaal waarom de tickets twee of drie keer zo duur zijn hoor... a-ma-zing. Lekker geslapen, twee films gekeken, heerlijk gegeten, veel verse sap gedronken, superleuke stewardess... en omdat het een vakantieweekend was in de USA waren er maar twee andere passagiers op het bovendek.
De eerste dag doorgebracht in Chicago min of meer, echt wat een stad! De wolkenkrabbers zijn zo ontzettend hoog, ik kon niet voor me kijken op straat maar alleen maar naar boven! Verder wel mistig en regenachtig, dus die dertig graden was nog niet echt voelbaar... We konden door de jetlag nauwelijks wakker blijven voor het 4 juli vuurwerk, en het was ook vanuit ons hotel verstopt achter een ander gebouw haha. Om negen uur gingen we al slapen, en de volgende dag in een shuttlebus naar Decatur gereden waar mn vader dus woont.
Het appartement is best aardig, groter dan ik had verwacht, maar het bed waar ik met mn zusje in moet is toch wel een beetje klein haha. Het weer is er echt lekker, erg warm maar met een briesje. Meteen naar de supermarkt gegaan, en echt wat een cultuurschok weer. Zo onwijs groot (groter dan de euroborg jumbo), met een klein hoekje voor verse groentes en fruitjes, verder alles in vrieskasten en gewone schappen. Alles is ook megagroot, kilozakken m&ms enzo! Oja de chocolade is hier echt vies, Hershey's geproeft en die smaakte echt overdatum? Heel bizar. De m&m's zijn wel best lekker, maar ook zoeter dan we gewend zijn.
De dag erna naar de Mall geweest, echt heel leuk, al is het best een kleine en ouderwetse. Meteen ook maar een tas ingeslagen van Betsey Johnson bij de TJ MAXX waar ze van alles merkdingen hebben, maar dan goedkoper. Soort eeuwigdurende sale haha. We moesten mn moeder overhalen om toch maar wel die Michael Kors tas te nemen, toch wel een mooie deal!
Op dinsdag hebben we eigenlijk bijna de hele dag naar de uitvaart van Michael Jackson gekeken, en de Simms gedaan, wat mn zusje heeft meegenomen voor op dr laptop, erg slecht maar wel leuk haha. Daarna nog een paar uur bij het zwembad gelegen tegenover het appartement. Echt amerikaans met een barbecue en muziek aan enzo!
Nu zit ik dus in Scottsdale, Arizona deze blog te schrijven, morgen gaan we naar de Grand Canyon. Vanochtend om vier uur moesten we al weg met de auto om onze vlucht in St Louis te halen, en het duurde iets van vijf uur voordat we eindelijk in Phoenix aankwamen. Hier is het wel erg heet, net bij het zwembad van het hotel gelegen en lekker gezwommen. Maar het is niet zo benauwd hier gelukkig, erg droog heet. Lekker die woestijn! Vanavond ook eindelijk in een bed voor mij alleen, leve de hotelkamers!
Ik denk dat de volgende update pas over tien dagen komt... maar dan heb ik ook van alles te vertellen over the wild wild west!

2 opmerkingen:

Nicky zei

Verhalen verhalen! Leuk!!
Hoop dat je ook weer uit je cultuurshock komt :) Haha! Ik schrok een beetje van je chocolaverhaal.. Chocola is dus niet altijd lekker.. :(
Hier is het best wel stil! Vooral met eten en andere keukenmomenten, vanmorgen kwam ik onder de douche vandaan en hoorde ik in de verte... kut! de vuilnis! Ik heb het net gered, haha!
Geniet lekker van het wilde westen! Ga je nu met je pet op op een paard?? :D

Veel plezier!!

Marion zei

Jaaaaaa, Hershey's is echt vies hè! Dat vond ik ook. Maar heb ook wel Hershey's uit New York gehad die wel lekker was (met Oreo's erin), dus je komt vast nog wel lekkere tegen. Oh je gaat nu het Into the Wild territorium in, misschien is Emile wel aan het kajakken, haha. Zie uit naar je volgende blog!