dinsdag 28 juli 2009

Chicago

De eerste dag in Chicago betekende heel vroeg opstaan en wegrijden in de nieuwe SUV uit Decatur. We kwamen rond tien uur aan, hebben mn tante opgehaald uit dr hotel, en gingen in de stad ergens ontbijten. Daarna zijn we naar het Museum of Contemporary Art geweest, waar een tentoonstelling was van Olafur Eliassion die ik heel graag wou zien. Mn zusje en mn vader gingen naar het museum van chirurgie, want mn zusje houdt niet van kunst.
De tentoonstelling was echt geweldig, er was ieder uur een rondleiding, dus dat was ook heel handig dat er ook iemand was om het beter uit te leggen en achtergrond te geven. De werken waren echt heel gaaf, vooral environments en grote installaties. Echt leuk om werken te zien die in de leerboeken staan haha.
Daarna over de Magnificent Mile gelopen, de grote bekende straat door de stad heen waar veel winkels zijn. De Hancock building van dichtbij gezien, een van de hoogste gebouwen van de stad. Echt heel hoog. Zowiezo bijna alleen wolkenkrabbers gezien, maar de meeste zijn echt heel mooi. Het heeft wel iets vind ik. De lucht is nog wel zichtbaar hoor :P
Ook voor het eerst ooit Dunkin' Donuts gegeten, echt heeeel erg lekker. Het was ongeveer middag en we zijn naar een buitenwijk geweest waar twee huizen van Frank Lloyd Wright in dezelfde straat waren wat ook heel gaaf was om te zien. Echt heel mooi zijn ze. Het was zowiezo een mooi wijk met mooie huizen.
Toen zijn we doorgereden naar het hotel waar we die nacht gingen slapen, en en een hele tijd in de file gestaan wat niet erg was, want nu konden we naar de haven kijken. Mensen gebruiken dat echt om lekker langs te zitten en te barbecuen met grote groepen enzo. Echt leuk om te zien, zelfs een klein strandje!
Die avond echt goddelijk gegeten bij een Thai's restaurant. Volgens mij het eerste echte restaurant waar we geweest zijn. Echt zo ongeveer alles is van een keten.
De volgende ochtend hebben we bij de Cheesecake factory ontbeten. Chloe en ik hadden allebei de toast met aardbeien, en echt het was een berg! Lang niet alles opgegeten, maar het was wel heel erg lekker. De foto komt ooit wel haha.
Daar snel weggegaan, naar de Mall ernaast en even flink geshopt bij de Abercrombie & Fitch. Daarna ben ik met mn moeder en mn tante naar de Art Institute Chicago geweest, terwijl mn vader en zusje naar de museum of science and technology gingen. Echt ons museum was zoooo groot, nooit verwacht dat het zo groot zou zijn. Ook lang niet alles gezien. Hoogtepunten waren wel Le Grande Jatte van Seurat, en een werk van Barbera Kruger en Jackson Pollock en nog meer. Gigantische collectie echt! Helemaal kapot van het lopen aan het einde van de dag. Op de terugweg naar Decatur zijn we voor het eerst bij de mac geweest haha.
Net was er ook iets heel leuks. Mn zusje en vader kwamen terug van het postkantoor en zeiden dat we snel weer naar buiten moesten omdat er allemaal herten stonden. Om de hoek van het appartement is zo'n stuk weiland zegmaar, en daar stonden allemaal herten in! Echt een stuk of dertig, van grote met gewei tot kleintjes die bij hun moeder gingen drinken! Toen we ook op ze af liepen en ze ons zagen gingen ze zo kijken, maar we konden van een afstandje prima kijken en ze renden een tijdje niet weg. Uiteindelijk wel, gingen ze onder de bomen staan. Zo leuk om te zien!
Toen we naar het vliegveld reden om naar het westen te gaan heel vroeg 's ochtends zag ik er daar ook al eentje rennen, maar nu dus in het licht gezien!

Nicky zei

Niceee Snuus!
Zit je nog niet helemaal vol met al het groots enzo?
Tof die musea! Klinkt echt als wahalla voor een kunstliefhebber :)

En nu tijd voor een voetmassage? Hihi!