zondag 10 augustus 2008

Filmpje pakken

De afgelopen tijd weer een aantal benoemenswaardige films bekeken! 
Degene die beslist op nummer een staat is uiteraard Batman: The Dark Knight. Heath Ledger is werkelijk grandioos (and the oscar goes to...?) en het verhaal is zo mooi gelaagd en heeft alleen maar interessante personages. Echt mijn complimenten. Ik zal niet teveel spoilers weggeven, maar de special effects; wow! Vooral eentje met een vrachtwagen, ik zat op het puntje van mn stoel! Alle hype waardig!
De dag erna The Mist gekeken, verfilming van een Stephen King verhaal. Wederom geweldig, en zeer spannend. Niet eens eng, en het gaat vooral om het menselijk aspect van de gebeurtenis dan de enge beesten. Stof om over na te denken!
Kleine teleurstelling was de Zohan film met Adam Sandler. Wel grappig maar toch niet heel erg bevredigend. Om in de sfeer van Adam Sandler te blijven samen met Nicky the wedding singer weer gekeken, en die blijft echt hilarisch. Lekker meedoen met de jaren tachtig nummers, heerlijk!
En dan alle films waar ik nu ook zeer naar uitkijk. Watchmen. Moet ik nog even op wachten maar de verfilming van de meest geweldige graphic novel ooit staat bij mij hoog op het lijstje. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar beide Hellboy films die ik nog niet heb gezien, omdat ik erachter ben gekomen dat het films van de regisseur van Pan's Labyrinth zijn, en die wezens echt betoverend zijn. Toen ik in de videotheek was zag ik ook I'm not there staan, de biopic over Bob Dylan, film met een interessante kijk op de verschillende incarnaties van een persoon? En natuurlijk Harry Potter maar dat spreekt vor zich.
Een film waar ik voor de grap erg benieuwd naar ben is Twilight. Ik ben heel erg van de vampierdingen, Buffy en Anne Rice. Maar het moet wel geloofwaardig blijven natuurlijk. En de Twilight trailer zat al vol met vampiers in zonlicht. Riiiiight. Daar komt de onwaarschijnlijke verschijning van de 'hete' vampierdude nog bij. Een schande voor het ras waar Spike zich voor zou schamen en Buffy een leuke grap over zou maken.
 

2 opmerkingen:

Unknown zei

Watchmen! Watchmen! Watchmen!
Die wil ik ook héél graag zien. :)

Anoniem zei

I said the hip-hop! haha, heerlijke film, mede mogelijk gemaakt door marion en haar geweldige dvd-collectie en de voortreffelijke keuze van Susan! Ik dacht na afloop van the wedding singer echt: nog een keer!!