vrijdag 15 augustus 2008

Een echte blog!

Tijdens mijn studieuren in de LB voor het vak Kunsten en Nieuwe Media heb ik echt een aantal dingen opgestoken. Zo wist ik niet dat een blog eigenlijk pas zin heeft als je er ook veel links en verwijzingen in stopt. Dit volgens (mediatheoreticus en blogger?) Arie Altena. Met verwijzingen ben ik wel een eindje gekomen, maar linken wil nog niet zo heftig. Dus daar maak ik nu dan maar een eerste stap mee. 
Een tijdje geleden las ik op deze blog, een stukje over een Amerikaanse grappenmaker die was overleden George Carlin. Vervolgens ging ik de filmpjes kijken die de beste blogger had gemaakt, en kwam bij dit filmpje uit...  Voor mij slaat die man de spijker op zn kop, en de andere clipjes zijn het bekijken eigenlijk ook goed waard. 
Iets anders waar mijn studieteksten mij op wezen, is hoe techniek (en dan bedoel ik eigenlijk Virtual Reality in al zijn vormen) ons dagelijks leven zo beinvloedt. Case in point is hier de halve rel die ontstaan is rondom de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Beijing nu. Er is naar boven gekomen dat veel van het vuurwerk waar we op tv allemaal naar hebben zitten kijken er eigenlijk helemaal niet was, en dit met de computer erbij is geplakt. En echt who cares? Als het er zo voor de kijker thuis mooier uitziet en deze er niks van mist is er toch helemaal niks mis mee? Tegek dat ze het op de computer zo 'net echt' kunnen krijgen met een animatiefilmpje. 
Over de OS gesproken, Michael Phelps is on a roll! Ja sorry hoor, al het holland hup gedoe vind ik niet belangrijk, het gaat mij om de atleten en hun kwaliteiten! En hij is echt geweldig. Ik kan ook niet wachten tot de marathon en alle andere ren en spring dingen! Hoogtepunten van de spelen! 
Pfff, was de stof voor mijn tentamen klassieke muziek maar net zo leuk...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"why are we here? plastic, assholes!"
I love it.

maar ehm, om de teksten voor KNM nou leuk te noemen...

Anoniem zei

Nog even doorzetten! Dan ben je van klassieke muziek af!

Eneh, gelukkig is er ook nog KNM 2! Hihi..

Leerze nog even! En bedankt voor de link tip!Misschien lukt dat mij ook ooit nog wel eens :)